Rozważania na temat integracji sensorycznej

WZROK
• wydaje się być nadwrażliwe na światło;
• nie lubi, gdy zasłania mu się oczy;
• jest bardzo podekscytowane w miejscach oświetlonych, kolorowych;
• nie utrzymuje wzroku na przedmiocie;
• ma trudności z wodzeniem wzrokiem za przedmiotem lub źródłem światła;
• odwraca litery (b/d), cyfry (23/32);
• nie lubi przepisywania z tablicy;
• nie lubi czytać książek;
• ma problemy ze zrozumieniem tekstu;
• często uskarża się na bóle głowy.
SŁUCH
• ma trudności ze skoncentrowaniem się;
• rozpraszają je dźwięki, które są dookoła;
• nie lubi głośnych dźwięków;
• lubi głośne dźwięki, nawet samo je wydaje (np.: piszcząc);
• nie zauważa niektórych dźwięków;
• ma trudności ze wskazaniem gdzie jest źródło dźwięku;
• nie rozumie poleceń słownych;
• wymaga kilkukrotnego powtórzenia polecenia.

SMAK
• twierdzi, że wszystko smakuje tak samo;
• nie lubi pokarmów o określonej konsystencji (np.: papek);
• „poznaje świat” językiem.
WĘCH
• reaguje negatywnie na większość zapachów;
• ignoruje nieprzyjemne zapachy;
• poznaje świat korzystając z węchu (wszystko musi powąchać);
• nie rozróżnia zapachów.

[smartads]
ZACHOWANIE
• jest nadpobudliwe;
• jest stateczne;
• bywa agresywne;
• łatwo się rozprasza;
• jest labilne emocjonalnie;
• ma trudności z zasypianiem i niespokojny sen.

Aleksandra Kurowska – Polakowska
terapeuta Integracji Sensorycznej

Fot.: P. Polakowski

Dodaj komentarz